Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2016. február 1., hétfő

Február …farsang és a szalagos fánk.



Most olvastam, hogy a hétvégén itt a közelben Egerszegen rendeznek fánk fesztivált.




Mindkettő napon lehet kóstolni és vásárolni fánkot Jótékonysági akció keretében. 
Végre telieszem magam finom szalagos, ízes fánkkal. Szeretem a fánkot, főként egy kis különleges lekvárral, mint erdei gyümölcs vagy kökény.

De nem szeretek sütni, mert órákig kell vele bíbelődni és a végeredmény gyakran nem a legjobb.
A szalagos farsangi fánkot nem is olyan egyszerű elkészíteni. Elég, ha a konyhában egy kicsit hidegebb van, megfázhat a tészta és búcsút mondhatunk az aranysárga csíkocskáknak.
És két embernek való kis mennyiséggel sem érdemes próbálkozni, sok olaj kell a kisütéshez , én ez miatt sem szeretem.

Nemrégen olvastam egy fánksütéssel kapcsolatos cikkben, hogy a riport alanya a dagasztás trükkjét a tévéből vette.


„ Egyszer a Szabó családban Gobbi Hilda a lányát, Icát tanította fánkot sütni. Azt mondta neki, ha teljes erőből a földhöz vágja néhányszor a tésztát, akkor nem kell annyit dagasztani. „


A riport alanya is megfontolta a dolgot, kipróbálta és bevált. Volt, amikor a háta mögé ejtette a masszát és nem a vajlingba . De, jó pár földhöz csapás után a sárga massza puhán, elsimulva vált el a tál falától.

Hát ezt a földhöz csapás dagasztási módot még én is megfontolom! Talán egyszer ki is próbálom!!!

 
fotó...mindmegette.hu oldalról



Így vagy úgy, mindenkinek jó étvágyat kívánok a farsangi fánkhoz!!!

( akár vásárolt, akár kapott, akár magunk sütötte)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése