Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2016. március 2., szerda

Téli időszak…varrogatás …testvéri szeretet!



Mióta életmódváltásra kényszerültem ráálltam egy évszakokhoz kötődő élet és munka ritmusra.
- Tavasszal a természet megújulásával kezdődik a természetben járkálásom. Szedem,gyűjtöm a gyógynövényeket és feldolgozom.
- Nyári melegben árusítom a portékáimat a termelői piacon és nyári rendezvényeken.
- Az őszi időszak a gyümölcsszedés és befőzés időszaka.
- A varrogatásra maradnak a télies napok. Első végzettségem,szakmám volt a varrás és sok-sok év kihagyása után most újra élvezem ezt a fajta alkotást!
Jellemzően párnákat, konyhakötényeket és női textiltáskákat készítek.






De tavaly késő ősszel bevállaltam 3 db női mellény készítését…. mert a testvéri szeretettről szólt.
Úgy történt, hogy az Őrségi piacon ( ahol szombatonként árusítok) egyik állandó lekváros vevőm Róz azzal keresett meg , hogy mellényt kellene varrni neki és két nővérének.
A falujában élő már nagyon idős varrónője nem vállalta.
Róz elmondta, hogy nagyon szeret hímezni, különösen a Kalocsai mintát szereti és testvéreinek gyakran készít hímzett ajándékot.
A három leánytestvér nagyon közel lakik egymáshoz és ami a mai világunkban igen ritka gyakran vannak együtt. Sokszor a hétvégeken közösen mennek a környékükben tartott rendezvényekre.
Róz ezért is gondolta, hogy a Karácsonyi ajándék egy egyforma szép hímzett mellény legyen.
Elvállaltam, Róz rám bízta az anyag és a fazon választását is.
Amikor elkészült izgatottan vártam a véleményét és a már elkészült hímzésről a fotókat.
 Róz-tól kapott fotók és üzenetek!







-szia, nagyon szépen lehet erre az anyagra hímezni!

- elkészült az első mellényke, de már nem lesz meglepetés, mert meglátták mind a hármat, múltkor nem vettem észre, hogy jönnek, és nem tudtam eldugni, de így is örülnek, sőt mi több, nagyon jól eltaláltad a méreteket.

3 megjegyzés:

  1. Azt hittem elmentél dolgozni. Otthon varrsz? Ügyesek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én már több mint 14 éve a magam ura vagyok!!
      Többféle vállalkozás, háziasszonykodás az életem. több-kevesebb sikerrel!

      Törlés
    2. Én már több mint 14 éve a magam ura vagyok!!
      Többféle vállalkozás, háziasszonykodás az életem. több-kevesebb sikerrel!

      Törlés