Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2011. október 4., kedd

Élményeim a Zalai Erdőtáj kerékpárúton III.

A Dél-Zalai vidék dombhátakra felkapaszkodó és völgyekbe lefutó, szeszélyesen kanyargó békés útjai minden kerékpáros számára feledhetetlen élményt nyújtanak.

Különösen a Dél-Zalai Erdőtáj kerékpározás céljára kijelölt útjai, mely Letenye és Lenti között 90 km hosszúságban kanyarog kis forgalmú közutak és erdei utakon.
Ezen utak egy részén kerekeztünk, szép szeptemberi napon. Élményeimről az első szakasz és második szakasz bejegyzésben már írtam. Akkor most jöjjön a befejezés.

Minden út egyszer csak véget ér! A többórás erdei utakon gyaloglás után felértünk a Lendvadedes melletti Kis-hegyre. Közvetlen közelébe a Tenke-hegy, mely a környék legmagasabb pontja 332 m. A magaslatról elénk táruló kilátás kárpótolt a fáradságért.

Jó hír, hogy van újra turistajelzés melyet tudunk követni és végre lefelé halad az út. Elmaradozik az erdei táj és szőlők, gyümölcsösök, pincék közé érünk.

Egy kis útbaigazítást kérünk a pincéknél, s már aszfaltozott úton gurulunk be Lendvadedesre. Lendvadedes igazán egy pihenésre csábító falucska, melynek híres a horgásztava és szép környezetben fekszik.

Itt megpihentünk, fáradt lábaimat megáztattam a tó vizében. Hangulatos büfé teraszán üdítővel és kávéval feltankolva máris szebbnek láttam a világot, s benne a tájat.

Jó minőségű kerékpárút vezet innen Lentiig, de mi a közutat választva Gosztola felé vettük az irány. Gosztola híre az, hogy egy gyöngyszem varázsos környékkel. Nagy csalódás volt. Virágos, rendezett hagyományos falucska helyén szuper modern nyaraló-üdülő telepet találtunk. 8-10 szobás kiskastélyok, üvegfalak, fürdőmedencék, térkövek…..Gyorsan át is tekertünk rajta, a vége táblánál megállva párommal megállapítottuk, hogy kár volt ezért megmásznunk egy újabb hosszú emelkedőt!

De legalább aszfaltozott úton kerekezünk tovább Lenti- hegy felé, még mindig felfelé egyre magasabbra.

Lenti-hegy kellemes meglepetés. Rendezett pincék, hangulatos terek, kedves vendéglátók, szép ízléses hétvégi házak és gyönyörű kilátás a környező tájra.

És végül az egésznapi túraút jutalma Lenti-hegyről meredek lejtőn gurulhattunk le, elérve a kiinduló kerékpárút vonalát.
Győzelem!  Ezt az utat is teljesítettem. Sok élménnyel gazdagabban térhettem haza.

Utóirat:
Lenti város parkolójába visszaérve piros lámpánál várakozva, csatlakozott hozzánk egy helybéli idősebb kerékpáros ember. Megszólított minket
-         - nem félnek, hogy elhagyják a táska oldalzsebéből kikandikáló Unicumos üveget.
-         - Annak már nincs értéke, sajna már az út elején reggel elfogyott, pedig milyen jó doppingszer lett volna később a napfolyamán az emelkedő erdei utakat járva!