Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2011. augusztus 23., kedd

Élmények a Zala-völgyi kerékpárúton Bagodtól Zalalövőig. III.


 A kerékpárút végénél Zalalövő-patakaljánál érdemes balra egy kis kerülőt tenni. Kis hídon átkelve a folyó felett ,szépen felújított lovas tanya mellett haladunk el.


Itt a rétben új ház építését is láttam, valahogy nem illik e tájba. (olyan flancos lesz )


A kis bekötőútra érve jobbra fordulunk a Vízimalom panzió felé. Sajnos a panzió zárva, pedig néhány évvel ezelőtt felújították és hangulatos berendezéssel látták el.



Visszatérve a kerékpárút végéhez, s a Zalalövői utcákon haladva 2 km után beérünk a főtérre.
A Göcsej és Őrség határán fekvő Zalalövő is sok látnivalót kínál, hangulatos a főtere, a tájház, és romai kori emlékeket is találhatunk itt.


A főteret elhagyva egy balra kanyar Őriszentpéter felé, 3 km után elérkeztünk a szép környezetben található Borostyán tóhoz.
 Itt kiépített strand, kemping, étterem, büfé várja a kirándulót.
Mi is beiktattunk egy kis pihenőt, kellemes volt heverészni a vízparton.


Egy szép (kissé csapzott) kutya mindjárt mellénk szegődött, érezve, hogy kutyabarátok vagyunk. Hozzánk dörgölődzött, megnyalogatva kezünket várva a simogatást. Nem maradt el a jutalma. 


Újra kerékpárra pattantam, irány a büfé. Ott megtudtam ez a tó Kutyája, s már régebb óta itt mászkál. Úgy tudják gazdátlanul, a horgászok, kirándulók és strandolok jó indulatára számítva, néha csurran-cseppen neki. Az én két párból álló virsli adagom is nála végezte.


Tökéletes akkor lenne ez a kerékpárút, ha Zalaegerszegtől indulna, és egészen Őriszentpéterig haladna.

Talán majd egyszer....................

4 megjegyzés:

  1. Jó volt nektek! Sajnálom a kutyát.
    Igazi kutya barát vagy! Neki adtad a virslidet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép nap lehetett...bárcsak tudnék biciklizni!

    VálaszTörlés
  3. - Mj! Nekem is!Az egy jó nap volt.

    - Terike! A kutyát én is sajnáltam, de látva milyen jól alkalmazkodott a helyzethez, kicsit megnyugodtam. Ott a tó körül mindig akad valaki, aki megsimogatja és enni ad neki.

    - Annaliz!Az biztos,hogy élményekben gazdag nap volt. Múlt héten még én is vidáman kerékpároztam, most meg ( talán a nagy meleg miatt) fájnak a forgóim. Még a kertbe sincs kedvem kimenni, ezért most itt ülök a sz.gép előtt és mindenfélét zúdítok rátok.

    Jó érzés társalogni veletek, ez is egy jó program. Minden jót, szépet kívánok!

    VálaszTörlés