Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2011. augusztus 1., hétfő

Ez a nap csak szerencsés lehet……folytatás


Kicsit rendhagyóan kezdődő szombati nap végül meghozta a szerencsét.
Na nem a Lottó Főnyereményt nyertem meg. Nem lottózóm, nem totózom, nem játszok a „Pénznyelő” automatákkal, nem pókerezem…..Az ilyen jellegű szerencse elkerül.
A szerencsés nap nálam azt jelenti, hogy minden úgy sikerül, ahogy eltervezem és jól telik el a nap. Azt is szerencsének élem meg, ha valami új rendkívüli esemény vagy élmény történik az emberrel.

És a szombat egy ilyen nap volt, élményekkel teli.

A 25 kilométernyi kerekezés dombokon át erős szélfújásban Kiskutas falunapjára.
Találkozás rég nem látott ismerősökkel, új ismeretségek kötése.



A szívélyes vendéglátás a falu lakosaitól, fáradhatatlanul készítették és sütötték a hagyományos étkeket. Volt itt bográcsban készített gulyás, babos étel, vadpörkölt. Kemencében folyamatosan sült a Langali (szalonnás kenyérlángos) Hatalmas serpenyőkben-olajban úsztak a krumplis lángosok. Tejfölösen-sajtosan kínálták a gyerekhadnak. És az igazi Zalai prósza, az íze még itt a számban.
Másik meglepetés a finom csapolt Barna sör, imádom. Ilyen rendezvényeken, fesztiválokon ritkán lehet kapni.(Veszprémi utcazenei fesztiválon se tudtam inni, mert a borsodi világos sör uralta a kínálatot.)


Ez az Ünnepi falunap ( 800 éves a település) tökéletesen meg volt szervezve. Két hatalmas sátor, sörpadok, székek mind az érdeklődök kényelmét szolgálta.


És a műsorok! Változatosak voltak! Magas színvonal, látványos előadások, és kitűnő előadók. 



A nap éjfél körül zárult fergeteges bulival, Demjénnel és zenekarával.



Azóta is fejemben zsong és dúdolgatom a dallamot, hogy…..

Sajtból van a hold, sajtból van a hold, sajtból van a hold……………….

9 megjegyzés:

  1. Remek lehetett. Nincs is jobb annál, ha egy nap jól sikerül. Kevés van belőle, kár elvesztegetni.
    Nyolcszáz év! Szép szám, méltó az ünneplésre.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk augusztus 19-én lesz a Falunap, én is várom...szép dolgok ezek.Szívmelengetőek.

    VálaszTörlés
  3. Barna sör... ajaj! Programok, a Gábor ott a polgármester? Akkor, tudom ő nagyon odateszi magát. Meg a falu is, ahogy hallom.

    VálaszTörlés
  4. Mj! Egyetértek veled....kár elvesztegetni az ilyen napokat.Én mindig mondom az ismerőseimnek, hogy nyitott szemmel kell járni.És ez a szombati nap a kerékpározáshoz is meghozta a kedvünket, azóta a Párom még dolgozni is azzal megy.

    VálaszTörlés
  5. Annaliz!
    Te is érzed, hogy ezeken a falunapokon a kisközösségek megtudják mutatni az élet kellemesebb oldalát.Nálunk most 6-án szombaton lesz. Főzőversennyel indul ,én és barátaim serpenyős Csilis- bab étekkel nevezünk.S ha sikerül, akkor még meggyes-diós-mákos kalácsot is sütök.Csak az időjárás is mellettünk legyen...

    VálaszTörlés
  6. Holdgyöngy!Igen Ö újra a polgármester, Kiskutas jó példa arra, hogyha értelmes emberek ,értelmes célokat tűznek ki ,meg lehet mozgatni a falunépét.Azért a jó kapcsolatokon, ismertségen is sok múlik.Látom vannak zalai ismereteid? Kiskutas ?Kávás ?

    VálaszTörlés
  7. Jó idő lesz! Megrendeltem!
    A meggyes-diós-mákos kalácsra esküszöm!

    VálaszTörlés
  8. 800 év. Méltó az ünneplésre! Látom nagyon jó volt,jól éreztétek magatokat.
    Legalább megismertünk a barna sörröddel.
    Jól nézel ki a fotón.
    Nálunk kettő hete volt a falunap. Felléptünk a dalkörrel és a citerazenekarunkal. Fergeteges hangulat volt. Sok előadó volt ,mindenki jól érezte magát.
    Most más szemmel néztem a falunapunkat,mivel a fiam Nagymágocs polgármestere. Kicsit izgultam is, de minden rendben lezajlott.
    Jó volt olvasni soraidat,mindíg szívesen jövök hozzád.

    VálaszTörlés
  9. Terike! Köszi, és viszont, én is szívesen nézek be hozzád.Eddig is ismertem sokoldalúságodat , de hogy még dalkör és citerazenekar tagja is vagy, ez igen.
    Sok ilyen jó falunapot kívánok nektek.
    Nekem ezek az összejövetelek azért fontosak, mert lehetőséget ad az ismerkedésre.Az én Falum olyan kettéosztott vannak a régi lakosok és a bevándorlok.És vannak a falusias gondolkodású természetet , állatokat kedvelő és a városias szemléletű lakosok.

    VálaszTörlés