Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2012. március 14., szerda

Kultúra a hagyományokért….Ferenczi György - Petőfi


Lakóhelyemhez közel még februárban megrendezésre került egy nagyszerű koncert-Ferenczi Gyuri és a Rackajam közreműködésével. Szerettem volna elmenni rá, volt is koncertjegyem, csak sajna betegség miatt mégsem jutottam el. Ez a zenekar is azok közé tartozik, akik bátran felvállalják, hogy közvetítenek a költészet, a népzene és a modern zenei világ között.

Most a Nemzeti ünnepünk küszöbén pótolom ezt a zenei élményt, ha élőben nem is sikerült hallani, akkor a CD-n összejön. 

Ünnepeljünk azokkal a magyarokkal, akikre igazán büszkék lehetünk,Petőfivel…...,Ferenczi Gyuri és a Rackajammal.

- A Hangzó Helikon-sorozat tizedik darabjaként látott napvilágot Ferenczi György Petőfi című lemeze, Jutasi Tamás és a Rackajam együttes közreműködésével.
Céljuk, hogy Petőfi Sándor verseit olyan formában tolmácsolják, hogy minél több fiatalhoz eljusson. Ehhez kapcsolódóan egész sereg stílusból építkeznek: Jimi Hendrixtől a magyar népzenéig, a jungle és a drum’n’bassen keresztül.

A lemez koncepciójának középpontjában a költőből fakadó életöröm áll, mely a szerzők szerint a rock’n’roll életformával rokon. Nem művészkedik, hanem röptet, gondolkodtat és szórakoztat. Bebizonyítja, hogy Petőfi versei nemcsak mindig időszerűek, hanem mai világunkban iránymutatóak is.

 -       Egy magyar zenésznek normál esetben a népzenétől kellene bárhova eljutnia, de a Kodály-módszer hazájában ez rendszerint nem így van. Én Jimi Hendrix, az ACDC és a Hobo Blues Band zenéjén nőttem fel. Ma két dolog határozza meg a zenémet: a népzene és Hendrix. Kedvenc íróm Jókai, kedvenc költőm Petőfi. Aki a rock and rollt életformájának vallja, az nem mehet el Petőfi mellett úgy, hogy ne ragadja meg a belőle sugárzó energia és életöröm. Velem sem történt ez másként.   (A szerző)

Ferenczi György és a Rackajam : Ki vagyok én? (Petőfi)



És az én egyik nagy-nagy kedvencem dalom……….

MR2 Akusztik Ferenczi György és a Racka Jam - Nem ver meg engem az Isten




Petőfi Sándor  -  Nem ver meg engem az isten...

Nem ver meg engem az isten.
Hogy szeretőt mást kerestem.
Te hagytál el, nem én téged,
Délibáb volt a hűséged.

Iskolába nem járattak,
Olvasni nem tanítottak,
De szemedből kiolvasom,
Hogy szívedben bánat vagyon.

Mért búsulsz? Tán megbántad már,
Hogy engemet megbántottál?
Sose búsulj! úgyis késő,
Ami elmúlt, vissza nem jő.

Találtam már mást magamnak,
Találj te is mást magadnak.
Éljed világodat vele,
Áldjon meg az isten vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése