Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2011. május 12., csütörtök

Piros-fehér-zöld…….az ételeimnél.


Néhány évvel ezelőtt az Adriánál nyaraltunk, egy emeletes apartman felső szintjén volt az elhelyezésünk. Alattunk lévő apartmant egy népes tagú olasz család foglalta el. Kellemes utószezoni napfényben az étkezések a tágas teraszokon folytak. Mi is gyakran kiültünk, és érdeklődve figyeltük az olasz család étkezési szokásait. Legjobban az ragadott meg, hogy még az ételeiknél is mindig érvényesült a Hazafiasságuk. Az asztalukra feltálalt ételeknél mindig ott volt a zöld, fehér, piros szín. Zöld saláta és a felszeletelt paradicsom, na meg a kifőtt tészta volt az alap. Délután mindig süteményeket és gyümölcsöket csipegettek ott is érvényesült ez a három szín, szépen tálcára, tálakra rendezve.
Akkor én is elhatároztam, hogy a főzésben és tálalásban követem az olaszokat, csak több pirosat felhasználva. Nálunk úgyis a pirospaprika dominál. Azóta is nálam a levesek általában piros színűek, csak a húsleves a kivétel.
Elmúlt néhány hónapban, hogy több időm jut főzésre-sütésre, változtattam az ételeinken, más jellegűeket készítek. De megtartva a magyaros konyhai szokásokat és magyaros ételeket.
Így szakítva a korábbi gyakorlattal a héten fehér levest készítettem, Fokhagymakrém levest fehér zöldségekkel.


A napi menü az alábbi volt, a Piros-fehér-zöld szín jegyében:

- Fokhagymakrém leves fehér zöldségekkel,
- Tarhonyás hús, sötét trombitagombás csirkemell pörkölttel,
- friss zöld káposztasaláta.


Ez a menü nagyon ízletesre sikeredett.
Párom a fokhagyma levest megkóstolva megjegyezte, jó íze van és finom, csak egy kis pirospaprikát tehettem volna rá semmi színe nincs.

Hja! Magyarok volnánk, vagy mi !


5 megjegyzés:

  1. Remek menüsor. Főleg a fokhagymakrémleves, de a gomba csirkével is csodás. Az "úttörőgombóc" nálam sokáig volt tiltólistán, (szakmai ártalom :)) de már újra megeszem.

    VálaszTörlés
  2. Haj, haj, itt is elveszett a hozzászólás.
    Valami olyasmit írtam, hogy a fokhagymakrémlevest imádom, a gomba és csirke jöhet, mert szintén. Az úttörőgombóc nálam sokáig volt tiltólistán (szakmai ártalom :)), de már megint megeszem, főleg jól megpirítva.

    VálaszTörlés
  3. Nahát Ez a kifejezés új volt nekem "úttörőgombóc" nagyon vicces!Én is lepirítva készítem.
    13-a péntek, nekem se élt a blog.A technika ördöge, vagy az a fránya emberke!?

    VálaszTörlés
  4. Nekem ez a fokhagymakrémleves újdonság! Eddig nem is hallottam róla! Biztosan ki fogom próbálni , mert mindenki szereti a fokhagymát! :)

    VálaszTörlés
  5. Marika!
    Az én családomban sem szoktak ilyen levest készíteni, bár a fokhagymát rajtam kívül mindenki szereti.
    De így átnyomva, sok zöldséggel nekem is ízlett.

    VálaszTörlés