Egy kis falu, a Zala folyó völgyében.

2011. május 6., péntek

Madárfészek… még mindig….


Ma elhatároztam belekukkantok a fészekbe.


Ezek a kis fiókák már igencsak csipognak!!! Nyújtogatják a fejüket, majd kiesnek a fészekből. Aztán amikor megjelenik a „Mama” madárka hatalmasra tátják a csőrüket várva a finom falatokat. Mindkét rozsdafarkú szülő hordja is egész nap a finomabbnál, finomabb rövidebb és hosszabb kukacokat, lárvákat. Olvastam, hogy a fiókáknak akár 380 alkalommal is visznek eleséget. Tegnap a hideg időjárás, a viharos szél, és a szinte egész napos eső ellenére is fáradhatatlanul repkedtek a szülök az utca, kert és a bejáratunknál lévő fészek között. Csurom vizesen, dacolva a széllel teljesítették a kötelességüket. Minden tiszteletem e madárkáknak. A gondoskodásnak hála a fiókák szépen gyarapodnak, egyre nagyobbak és egyre szépül a tollazatuk is.
Itt az ideje a létszám ellenőrzésnek!


Költéskor én csak 1 tojást láttam, amikor kikeltek a fiókák akkor kettőt. Egy hét után három sárga csőrt láttam és ma belenézve a fészekbe megállapítottam a végleges létszámot, Négy. Amikor le akartam őket fotózni szégyenlősen, (vagy talán bátortalanul) a fészek mélyébe húzódtak. Csak a sötét szemek villogtak.


A fiókák általában 14-17 napos korukban hagyják el a fészket. S hamarosan eljön ez az idő, már 12 napja növekednek. Még néhány nap és elhagyják e kényelmes puha és meleg otthonukat és irány a nagybetűs Élet.


Nekem nem sikerült jó fényképeket készíteni, e képet kölcsönöztem a Wikipédiából, a szabad enciklopédiából.

6 megjegyzés:

  1. Igazi korai család lesz. Szerencsére még vissza van a meleg időszak nagy része. Lesz idő egy második fészekaljra is.

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de jó is ez! Egyik évben nálunk is keltek fiókák a teraszon, de most is itt vannak valahol az udvarban... Nagyon szeretem a rozsdafarkúakat, igazán szép és kedves madarak!

    VálaszTörlés
  3. :)
    Szerettem volna neked egy e-mailt írni, de nem találtam meg a címedet, elküldenéd nekem? Szép hetet!

    VálaszTörlés
  4. Mj!Mire kirepültek meg jött a jó idő.

    VálaszTörlés
  5. Joe Bácsi!Bizony nagyon jó , hogy mindennap madárcsicsergésre ébredhetek.És a falusias, családi házas környezet ami igazán kikapcsol.

    VálaszTörlés
  6. Szera!
    Elküldtem, de itt is megadom: baratella@t-online.hu

    VálaszTörlés